Veel regen.....èn het fietst heerlijk - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Nic van der Riet - WaarBenJij.nu Veel regen.....èn het fietst heerlijk - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Nic van der Riet - WaarBenJij.nu

Veel regen.....èn het fietst heerlijk

Door: NicvanderRiet

Blijf op de hoogte en volg Nic

11 Juni 2012 | Oostenrijk, Wenen

Even een kort verslagje uit Wenen. Gisteren na een natte dag aangekomen hier. Het fietsen langs de Donau gaat fantastisch, 125 km per dag en dan zie ik ook nog van alles. Tot nu 1500 km gefietst in 14 fietsdagen.
2 mooie orgelconcerten van Bach meegemaakt, een in de Dom in Regensburg en een in Passau.
Onderweg in de buurt van Deggendorf een oude kloosterkerk bezocht waar 500 jaar oude relikwieen lagen van, volgens de mensen daar, heiligen. Echte doodshoofden en beenderen met veel juwelen omhangen. Had ik nog nooit gezien. Kwam ook nog in gesprek met een frater, voor de heidenen onder ons: dat is in de Rooms Katholieke kerk een soort pater van een lagere stand. Hij zag er uit als een druide, kon zo uit Asterix en Obelix gekomen zijn. Bij mijn volgende verslag zal ik er een foto bij doen. Nu zometeen ga ik via Bratislava in Slowakije richting Györ in Hongarije. Woensdagavond ben ik dan in Budapest. Donderdag even niet fietsen, dan zal ik een uitgebreider verslag schrijven.
Ben nu alleen in pensions of kleine hotels. Dus mijn tent, Marij, achter op mijn fiets, gebruik ik niet meer. Veel te nat allemaal.
Ik rij s'avonds meestal door tot een uur of 8 of 9. Dan is het heel rustig op de weg, de hazen en herten springen voor mijn wielen weg. De wind is dan gaan liggen en soms komt het zonnetje dan even onder de wolken vandaan.....

  • 11 Juni 2012 - 16:38

    Chris Vd Riet BoZ:

    geweldig je verslag e lezen, wenen is zo geweldig dat je er wat langer moet blijven!!!
    Ik zal Oom Willem deze week eens op de hoogte brengen van je vorderingen richting Turkije. Hij is erg geïnteresseerd is je reis.
    Groeten,

    chris

  • 14 Juni 2012 - 12:10

    Maria:

    Dus die sjieke tent voor niet mee? Misschien gebruik je hem nog in Griekenland! Wij žijn in Sarajevo en onder de indruk van de snipers ally en het beleg van de stad tussen 92 en 95. Overal in Bosnie zie je de graven van jonge soldaten en gewone burgers. Morgen reizen wij door naar Mostar, waar een inmiddels nieuwe brug nog steeds bevolkingsgroepen scheidt, Bosnische Kroaten van Bosniakken (islamitische Bosniers). Dan door naar Dubrovnik in Kroatie. Hoop nog veel van je stoere verhalen te kunnen lezen. Heb je leuke mensen ontmoet?

  • 14 Juni 2012 - 13:03

    Roelvandervegt:

    hee Niek, lees net je verslag over Oostenrijk. wat een ontmoetingen allemaal met fraters, bach en wegspringde herten, Morgen ga ik naar Oerol op Terschelling, kamperen bij Staatsbosbeheer met wat vrienden en vriendinnen, ook lekker fietsen, je kent het wel. Het ga je goed zo ver en pas goed op jezelf, de wereld is niet altijd zoals we denken dat hij is en zou moeten zijn. Veel plezier en ervaringen toegewensd

    , Roel.

  • 14 Juni 2012 - 16:09

    Eric:

    Jouw droom is, dat je je eigen Wereld leeft. Jij leeft je eigen droom.
    Dat is essentieel.
    Want zodra je doet wat je wil doen, gaat het van zelf.
    Bij het beleven van je droom, beinvloed je de droom van een ander, en daarmee ben je de droom van een ander...
    Wéér anderen dromen ervan dat ze doen wat jij droomt. Dus wat jij gewoon doet, is filosofisch gezien een droom in een droom die meermaals gelaagd gedroomd is.
    Of is het plat gezegd jouw ontsnapping aan de werkelijkheid?

    In ieder geval is het bijzonder dat je je rust zoekt bij de in eeuwig verblijvende droom van heiligen, die als muzen met hun oude botten en doodshoofden jou de overstekende hazen lieten ervaren als Al-een.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Een droom om waar te maken.....

Al heel lang wilde ik lange fietsreizen maken over de wereld, bij voorkeur alleen en dan onderweg van alles laten gebeuren. Genieten van de natuur en met mensen in gesprek komen, die je niet zo gauw zult spreken als je met meerdere personen reist.

Ik heb dat nu één keer mogen meemaken: in januari 2011 heb ik twee weken gefietst in de Mekong Delta in Zuid-Vietnam. Heerlijk was het, het land en de mensen te ontmoeten waarmee ik een zekere verbondenheid heb uit de tijd van de Vietnam-oorlog. Eind 60-er, begin 70-er jaren kwamen bij ons de beelden en verhalen binnen van de verschrikkingen van deze oorlog. Velen van ons hebben gedemonstreerd tegen de Amerikanen, die deze oorlog begonnen waren. Het was dan ook goed om dat land en zijn mensen van dichtbij mee te maken.

Lange tocht.
Nu ga ik een tweede lange fietstocht maken: zondag 27 mei vertrek ik met een nieuwe fiets met volle bepakking via Budapest, Beograd, Constanza (aan de Zwarte Zee) naar Istanbul. Een tocht van ruim 3000 km. Mijn fiets is een Santos Travelmaster 2.8, net gekocht bij Jan Willem Marchall van Cycle You, bij de Schellingwouderbrug in Amsterdam. (www.marchallcycleyou.nl)

Reisplan.
Waarom deze route? Met mijn vorige woonschip, een varende klipperaak wilde ik graag de Donau afvaren naar de Zwarte Zee. Dat schip heb ik in 2001 verkocht, ik woon nu op een woonark op dezelfde ligplaats in de Amstel aan de rand van Amsterdam. Om toch enigszins het gevoel te hebben als met een schip de rivieren af te varen, wil ik nu met de fiets de Rijn, de Main en de Donau volgen tot aan Constanza. Als ik genoeg tijd en energie heb dan ook de laatste 600 km naar Istanbul. Uiterlijk 15 juli wil ik weer thuis zijn. Terug het liefst met de trein, maar als ik onderweg meer tijd nodig heb, dan kan het ook met het vliegtuig.

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

MOOI ISTANBUL

04 Juli 2012

Een bijzondere ontmoeting in een MANASTIREA......

28 Juni 2012

Ontmoeting met DRACULA........en de IJZEREN POORT.

23 Juni 2012

EEN ZWOELE ZOMERAVOND IN HAPPY BEOGRAD.

19 Juni 2012

AARDIGE LUI DIE SERVEN.
Nic

Beste vrienden, Ik vertrek op zondag 27 mei 2012 met de fiets van Amsterdam naar Istanbul. Dit is een droom, die ik nu waar wil maken. Ik volg de Rijn tot Mainz en dan naar Regensburg waar ik de Donau wil oppakken.Via Budapest, Beograd kom ik dan uiteindelijk bij Constanza aan de Zwarte Zee. Daar vandaan wil ik dan nog naar Istanbul, als ik genoeg tijd en energie over heb. Ik totaal is het meer dan 3000 km.

Actief sinds 14 Mei 2012
Verslag gelezen: 1382
Totaal aantal bezoekers 186584

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 01 December 2017

FIETSREIS van PAMPLONA naar GAMBIA

27 Augustus 2016 - 03 Oktober 2016

Fietsreis naar Santiago de Compostela

21 Februari 2015 - 07 Maart 2016

The GAMBIA

10 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Indonesië

13 Januari 2014 - 27 Januari 2014

Gambia en Bakary

04 Maart 2013 - 13 Maart 2013

Cape Argus Cycle Tour

08 Januari 2013 - 26 Januari 2013

SURINAME

27 Mei 2012 - 15 Juli 2012

Een droom om waar te maken.....

Landen bezocht: