Een rondreis door Indonesië 11 juli - 24 aug 2014 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Nic van der Riet - WaarBenJij.nu Een rondreis door Indonesië 11 juli - 24 aug 2014 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Nic van der Riet - WaarBenJij.nu

Een rondreis door Indonesië 11 juli - 24 aug 2014

Blijf op de hoogte en volg Nic

12 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

We gaan een rondreis maken in Indonesië door Java en Bali. Deze keer gaan we met z'n vieren: Agnes, Nic, Timo en Tessa. We landen vrijdag 11 juli in Jakarta en komen uiteindelijk na ruim 4 weken uit in Denpasar op Bali. Met een busje met eigen chauffeur rijden we via Bogor en Bandung, bezoeken het vissersdorp Pangandaran en komen uit in Yogyakarta na een boottocht. Onderweg hebben we dan de Boeddistische tempel de Borobudur bezocht.

Verder gaan we met de trein naar Jombang en met de fiets naar Malang. De Bromo vulkaan gaan we bij zonsopkomst beklimmen en verder rijden we naar Kalibaru en naar het schildpaddenstrand in Sukamade. Dan nog een fikse wandeling naar het vulkanische zwavelmeer van Kawa Ijen en we steken over naar Bali. Na Lovina Beach en andere plaatsen komen we in Legian voor de laatste 5 dagen aan het strand. Zondag 10 aug gaan Agnes, Timo en Tessa weer naar huis. Zelf blijf ik nog 2 weken, fietsen op Flores, Sumbawa, Lombok en weer terug naar Bali. Op Komodo bezoek ik de varanen, 24 aug vlieg ik weer naar Amsterdam.

Inmiddels zijn we aangekomen na 19 uur vliegen en wachten in Seoul, Zuid Korea. Gisteren een regenachtige dag in Jakarta. Het schijnt dat de luchtverontreiniging dan minder is. Het is een vieze stad met te veel autoverkeer, grote wegen en veel hoge gebouwen. Maar goed, we hebben ons vermaakt in een groot winkelcentrum, Indonesia Plaza. Vandaag zondag 13 juli naar Old Batavia, een herinnering aan Nederland van weleer en we gaan naar de oude haven Sunda Kelapa. Misschien nog de grootste moskee van Zuid Oost Azie bezoeken, de Istiqlal Moskee. Zo te zien regent het niet.

Onze laatste avond in Jakarta hebben we doorgebracht met onze nicht Peggy Suhirman en haar vriendin Ida Ayu Novi Diana Dewi. Peggy nodigde ons uit voor een etentje in een leuk restaurant. Het was heerlijk allemaal.

• 12 Juli 2014 - 21:25

Fred Walthuis:

Hoi Nic,

Wat een leuke reis!! In 2010 hebben wij iets dergelijks gedaan met Djoser: 28 dagen Sumatra Java Bali Lombok. Djokyakarta is een enorm leuke stad, gezellig, heel mooi: Het Kraton. Behalve de Borobudur zijn ook de Prambanan de moeite waard. Malang is heerlijk koel en de Bromo fantastisch. Het uitzicht op de Bromo bij zonsopgang is fantastisch. Bali is een wereld apart, wat relaxter, geen ramadan. Kuta en Denpasar zijn verschrikkelijk. Het loont de moeite om naar de Gili-eilanden te gaan voor een of twee dagen.
    fijn dat je ook nog een tijd kunt fietsen!

Hartelijke groeten,
    Fred

• 12 Juli 2014 - 22:02

Maria:

Jullie zijn dus goed aangekomen! Elk uur tijdsverschil is één dag wennen: Voor jullie, familie met sterke genen, natuurlijk véél korter! Het zal pittig warm zijn. Onze zaterdag was lekker warm, het is nu 21.55 en nog volop licht; op Java is het om 6 uur donker en pas op: in Bogor breekt elke middag om 4u een knetterende regenbui los. Selamat jalan, goede reis!

• 12 Juli 2014 - 22:59

Terri:

Hoera, jullie zijn onderweg, ik weet zeker dat het fantastisch wordt! Veel reis plezier en vooral... eet smakelijk!

• 13 Juli 2014 - 11:59

George De Koning:

Hallo Nic,Agnes, Timmo en Tessa,

fijn voor jullie dat jullie mijn geboorteland gaan bezoeken. Heel veel plezier toegewenst,

George

• 13 Juli 2014 - 13:10

Bob:

Wat een trip zeg ik wist niet dat je zo lang weg zou blijven. Veel geluk en sterkte met de reis in dat exotische land.

• 14 Juli 2014 - 11:10

BAKARY :

HAA PAPA THIS IS A NICE PHOTO AM I INVITED? TES THAT'S A WONDERFUL SMILE JUST LIKE BEYOUNCE, HAA BROTHER TIM HOPE YOU HAVING A NICE FUN?

• 14 Juli 2014 - 11:44

Bakary Venderiet:

PAPA what a nice story about Indonesia,can you make a visit to the dazzling alabaster marbled Istiqlal mosque of Jakarta, Indonesia, seen from the base of its tower. The national mosque of Indonesia, and also the largest mosque in Southeast Asia.Indonesia is the world's most populous Muslim-majority nation, at 87.2% in 2010, with the majority being Sunni (99%).Indonesia has about 300 ethnic groups, each with cultural identities developed over centuries, and influenced by Indian, Arabic, Chinese, and European sources. Traditional Javanese and Balinese dances, for example, contain aspects of Hindu culture and mythology......have a fun mum i do mis you with all my heart. in the Gambia we are in the months of Ramadan the ever blessed months in the all year the month of prayers,forgiveness and charity to the poor. we do start fasting from morning 5.45 am till 6.31 pm or whats a long day without no food or water. papa in this months whats eve yo pray is accepted by ALLAH. so i do pray for you and your family in this holy months..

• 15 Juli 2014 - 08:38

Yvonne Louise :

Hi Nic, dat is een interessante reis die je met je naasten samen maakt. Wens jullie heel veel moois en plezier toe. Groet Yvonne

• 15 Juli 2014 - 13:43

Farid :

Hi Nic, ik ben wel jaloers op je :-)
    geniet er van!
    Groetjes,
    farid

• 16 Juli 2014 - 15:18

Bakary:

how are doin all ? hope every one is enjoying the trip

• 17 Juli 2014 - 13:34

Bakary:

any good news from Indonesia. hope you enjoying there foods?